TERIMA KASIH DAN SELAMAT DATANG KERANA SUDI BERKUNJUNG KE BLOG INI

TERIMA KASIH DAN SELAMAT DATANG KERANA SUDI BERKUNJUNG KE BLOG INI

TERIMA KASIH


Di kesempatan ini saya ingin merakamkan setinggi penghargaan dan jutaan terima kasih terutamanya kepada para sahabat dan rakan-rakan seperjuangan di dalam dunia alam semulajadi tidak kira walaupun di mana berada semoga perjuangan yang belum selesai ini akan berakhir dan berkesinambungan dengan kejayaan.

Terima kasih juga ditujukan kepada para sifu dan para jurulatih serta mereka yang pernah mencurahkan ilmu kepada saya tanpa mengenal erti penat lelah dan rasa jemu.

Terima kasih juga ditujukan kepada semua bekas para pelajar saya semoga apa yang dipelajari mampu dipraktikkan dengan baik dan secara tidak langsung mampu mengharumkan nama dunia nature guiding umumnya dan Malaysia khasnya.

Terima kasih juga ditujukan kepada mereka yang pernah bertugas dan bekerja bersama-sama saya di sepanjang lebih 30 tahun berkecimpung di dunia ini.

Akhir sekali tidak dilupakan kepada semua insan yang mencintai alam semulajadi kerana merekalah yang sebenarnya pejuang universal dan humaniti yang tulen.

Adalah menjadi harapan agar blog ekopelancongan yang diterbitkan ini yang juga merupakan satu-satunya info blog yang berskopkan ekopelancongan dan pemanduan serta pengurusannya secara total mampu membekalkan serba sedikit info dan panduan demi memantapkan elemen-elemen knowledges, skills dan attitude yang ada di dalam diri kita untuk muncul sebagai individu bertaraf dunia di dalam bidang profesional ini.

Adalah menjadi harapan agar setiap insan memahami dan menanam akan kesedaran terhadap konservasi dan pembangunan mapan (sustainable development) akan alam sekitar serta alam semulajadi sejajar dengan harapan Agenda 21 (Rio-Earth Summit).

Sejajar dengan itu, maka blog ini memuat turun info yang menggabungkan elemen-elemen yang berupa pengenalan akan isu-isu dan mengenalpasti setiap informasi yang perlu sebelum terarah ke motivasi kesedaran diri untuk berubah serta bertindak dengan sewajarnya secara berkoordinasi di dalam dunia ekopelancongan umumnya dan nature guiding khususnya. Akhirnya mampu membina kerjaya profesional dan urusniaga di dalam bidang ekopelancongan yang merupakan industri ketiga terbesar global.

Terima kasih dan selamat datang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

"terima kasih kerana sudi memberikan komen.."